دفتر خدمات زیارتی قدوسی

امتیاز رسمی از سازمان حج و زیارت

دفتر خدمات زیارتی قدوسی

امتیاز رسمی از سازمان حج و زیارت

حج . عمره . کریلا . سوریه . مشهد

بایگانی
حجاج با مراجعه به پرتال فرودگاه های حج از احتمال تأخیر در پروازها مطلع شوند

رئیس سازمان حج و زیارت و مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در محل سازمان حج و زیارت به یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در محل دفتر خود با رحمت الله مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور دیدار و در خصوص پروازهای حجاج بحث و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از اقدامات شرکت فرودگاه های کشور برای ارائه خدمات مناسب به زائران خانه خدا گفت: کارهای خوب و جدیدی در عرصه خدمات فرودگاهی به حجاج صورت گرفته است و ما نیز از این خلاقیت‌ها استقبال می‌کنیم.

مهندس اوحدی امروز در جریان دیدار با رحمت‌اله مه‌آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی در موسم حج اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در صنعت هوانوردی، ضعف در اطلاع‌رسانی است، به ویژه وقتی که به زائر در فرودگاه گفته می‌شود که پرواز او تاخیر دارد، اما به او گفته نمی‌شود که این تاخیر چقدر است. سیستمی که اکنون شرکت فرودگاه‌های کشور در حوزه اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کرده‌، سیستم بسیار خوبی است.

اوحدی همچنین اقدامات انجام شده در حوزه اطلاع‌رسانی ترمینال فرودگاه امام خمینی(ره)، ایجاد گیت گذرنامه که سال گذشته وجود نداشت، تفکیک پارکینگ و آماده‌سازی سالن ترمینال این فرودگاه را اقداماتی ارزشمند برشمرد و گفت: سال گذشته که به دیدار مقام معظم رهبری رفته بودیم، ایشان درباره سفر معنوی حج از اصطلاح بسیار قابل تاملی با عنوان «ظرفیت تمام نشدنی حج» که باید فرهیختگان و اهل علم روی چنین ظرفیتی کار کنند، استفاده کردند. واقعیت این است که هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه اجرایی، هرچه انسان به این مقوله ورود پیدا کند، می‌بیند که اقیانوس عمیقی است.

وی ادامه داد: به یقین اطلاع‌رسانی در حوزه فرودگاهی ویژه حج آنقدر کار بزرگ و بااهمیتی است که شاید لازم باشد چندین نفر به صورت آنلاین برای درج و به‌روز رسانی اطلاعات آن کار کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تقدیر از عملکرد شرکت فرودگاه‌های کشور به خاطر قرار دادن بخشی ویژه اطلاع‌رسانی پروازهای حج در پرتال فرودگاه‌های کشور گفت: زائرانی که از استان‌های دیگر به فرودگاه می‌آیند، به دلیل استرسی که دارند و همچنین نگرانی‌هایی که ممکن است در وجود بدرقه‌کنندگان آنها باشد، به اطلاع‌رسانی دقیق درباره زمان پروازها و راهنمایی حجاج توسط عوامل فرودگاهی نیاز دارند و اینجاست که اطلاع‌رسانی توسط فرودگاه‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ با بخشی که شما در پرتال شرکت فرودگاه‌های کشور ایجاد کرده اید، زائر می‌تواند از هرگونه تاخیر آگاه شود.

در این نشست رحمت‌اله مه‌آبادی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز اشاره به وجود برخی مشکلات در سال‌های گذشته، درباره اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی به حجاج، مدیران کاروان‌ها و سایر درخواست‌کنندگان اطلاعات پروازها از طریق پرتال روابط‌عمومی و سامانه‌های تلفنی و همچنین در نظر گرفتن افرادی با کاورهای ویژه برای راهنمایی حجاج در ترمینال‌های فرودگاهی، گفت: اگر تا زمان برگشت حجاج اسامی آنان در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار داده شود، شاید ما بتوانیم خدماتی آنلاین را ارائه دهیم که مستقبلین حجاج با جست‌وجوی نام آنها، به اطلاعاتی درباره زمان پرواز برگشت و فرود هواپیمای آنها در فرودگاه مقصد دست یابند.

وی با اشاره به فعالیت کارشناسان خبری برای تهیه و درج آخرین اخبار مربوط به سفر زائران خانه خدا از فرودگاه‌های کشور، بر تلاش فرودگاهیان بر ارائه خدمات باکیفیت و به ویژه راهنمایی حجاج به منظور استرس‌زدایی از وجود آنان تاکید کرد.

مه‌آبادی گفت: کارکنان فرودگاهی در مدت زمانی محدود عاشقانه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حانه خدا کار کرده‌اند. ضمن اینکه امسال هماهنگی‌های زیادی با تمامی ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های حاضر در مجموعه فرودگاهی به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) انجام شده است تا کارها به بهترین و روانترین شیوه انجام شود.

وی ادامه داد:‌ مجموعه اقدامات انجام شده با هدف تسهیل امور و کسب رضایت خداوند متعال توسط مسئولان فرودگاهی صورت گرفته است. من به همکارانم گفتم که دوست دارم امسال یک کار نمونه‌ای را درباره خدمات‌رسانی به حجاج انجام دهیم.

 به گفته مه‌آبادی، علاوه بر اطلاع‌رسانی از طریق پرتال روابط عمومی، مراکز اطلاع رسانی تلفنی و پیام کوتاه در 19 مرکز استان که پروازهای حج از آنجا انجام می‌شود، آماده خدمات‌رسانی به حجاج و سایر افرادی است که خواهان کسب اطلاعات در این باره‌اند.

وی همچنین اعلام کرد: شماره 096633 در فرودگاه امام خمینی(ره) که البته یک تلفن ملی است و جوابگوی تماس‌ها از سراسر کشور است، همراه با شماره 199 در 18 فرودگاه دیگر آماده پاسخگویی به سوالات است. تلفن 096633 به صورت خودکار آخرین اطلاعات پروازهای حج را به تماس گیرندگان ارائه می‌دهد. همچنین برای امکان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی پرشمار در ایام حج، سیستم رایانه‌ای برای شماره تلفن 096633 آماده شده است تا پاسخگویی برای تمامی تماس‌ها به خوبی انجام شود.

در این جلسه همچنین بر وجود همدلی میان شرکت فرودگاه‌های کشور و سازمان حج و زیارت تاکید و از آن به عنوان عاملی برای پیشبرد کارها و ارائه خدمات مناسب به زائران خانه خدا یاد شد.

شایان ذکر است اولین گروه از زائران ایرانی حج امسال ، روز یکشنبه اول شهریور ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد و پروازهای رفت حجاج ایرانی بیت الله الحرام تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

در حج امسال 64 هزار ایرانی در قالب 255 پرواز به حج اعزام خواهند شد.

پروازهای حج امسال از 19 فرودگاه کشور انجام می گیرد.

  • علی قدوسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی